“Живея в свят, в който милиони същества се самоунищожават, така че трябва да дадем нещо от себе си на човечеството. Не като глупаци, а да дадем нещо наистина полезно. Ако помагате дори на един човек, помагате на цялото човечество. Защото един човек е цялото човечество и обратното. Дойде времеда спрем да се караме и да започнем да си помагаме един на друг, доколкото можем."
Алехандро Ходоровски, начавший исследовать Таро еще в начале 1950-х, раскрывает его как нечто гораздо большее, чем просто инструмент для предсказания. Таро — это прежде всего мощный инструмент самопознания, представляющий структуру души.
Путь Таро показывает, что вся колода структурирована как храм или мандала, одновременно и образ мира, и изображение божественного. Авторы используют священное искусство оригинального Марсельского Таро, созданного во времена религиозной нетерпимости XI века, чтобы восстановить связь с корнями западной эзотерической мудрости Таро. Они объясняют, что Таро — это «номадический собор», части которого — 78 карт или «арканов» - следует всегда рассматривать, осознавая всю структуру в целом. Это понимание важно для полного постижения герметического символизма Таро.
Авторы исследуют тайные связи, стоящие за иерархией карт, и соответствия между мастями и человеческими энергиями. Ходоровски и Коста выводят искусство гадания на Таро на
Путь Таро показывает, что вся колода структурирована как храм или мандала, одновременно и образ мира, и изображение божественного. Авторы используют священное искусство оригинального Марсельского Таро, созданного во времена религиозной нетерпимости XI века, чтобы восстановить
связь с корнями западной эзотерической мудрости Таро. Они объясняют, что Таро — это «номадический собор», части которого — 78 карт или «арканов» - следует всегда рассматривать, осознавая всю структуру в целом. Это понимание важно для полного постижения герметического символизма Таро.
Авторы исследуют тайные связи, стоящие за иерархией карт, и соответствия между мастями и человеческими энергиями. Ходоровски и Коста выводят искусство гадания на Таро на невозможную раньше глубину. Пользуясь своей работой в области тарологии, нового психологического подхода, использующего символизм и образный язык Таро для создания зеркального образа личности, они предлагают мощный инструмент самопознания, креативности и исцеления.
Карты Таро Ходоровски 22 шт гадальная колода c книгой
Кой всъщност е Алехандро Ходоровски Прулански? Роден през 1929 г. в Чили, потомък на украински евреи, креативен, ексцентричен артист с множество превъплъщения – поет, писател, философ, драматург, комик, танцьор, кукловод, режисьор на култовите филми „Къртицата“, „Свещената планина“ и „Света кръв“, автор на пантомими и на комикси, основател на „паническия театър“… Ала преди всичко харизматичен маг, създател на психомагията и психогенеалогията, един от най-енигматичните визионери на нашето време.
За Ходоровски се казва, че е писател, който режисира кино, или че е режисьор, който пише книги, романи, разкази, комикси. (На български е преведена неговата книга "Танцът на реалността"). Според Молдес и двете определения са погрешни, защото става дума за една от най-многостранните личности на XXI век,който продължава да развива повече от дузина артистични форми. "Аномалията" идва от факта, че от 1957 г. (датата на първия от неговите филми, сред които "Фандо и Лис", "Къртицата", "Свещената планина" или "Света кръв") до днес той остава верен на себе си и на своите принципи. Най-вече на идеята, че главната цел на изкуството е да лекува.
"Ходоровски е вдъхновител. Три неща го правят уникален: голяма креативност, много мъдрост и безкрайна доброта", казва Молдес, превърнал се в близък приятел на артиста и с когото са се срещали много пъти в Мадрид, Париж или Кан.
„Във всяка постъпка доброто и злото танцуват като любовна двойка“ казва гуруто на психомагията и психошаманизма Алехандро Ходорковски и сякаш описва самия Живот… Животът като (сюр)реалистичен филм, в който главният герой, сценаристът и режисьорът са едно и също лице… Точно като в психомагичната автобиография на Ходоровски „Танцът на реалността“ (с едноименния филм през 2013 и неговото продължение Поезия без край) – история, която отвъд всички метафори и смисли разкрива истината, че най-добрият филм, който някога ще гледаш е… твоя собствен живот.
Тео ЧепиловСюрреалистичната визуална поезия, изтъкана от абсурдизъм, който тенденциозно не се взема на сериозно. Така бихме квалифицирали визуалните експерименти на Алехандро Худоровски, които за по-удобно наричаме кино.
Той определя религиозните си вярвания като атеистичен мистицизъм и напук на ЛСД филмите си не употребява наркотици, даже не пие алкохол, не пуши и единственото месо, което си позволява, са спорадични морски дарове.
Режисьор е само едно от безбройните занимания, които смело може да сложи на визитките си, наред със сценарист, романист, драматург, поет, есеист, театрал, актьор, монтажист, комикс артист, композитор, философ, мим, психолог, художник, скулптор и духовен учител.
Премиерата на първия му филм през 1968 в Акапулко предизвиква бунт, а по-късно, за да снима брутално въздействаща сцена, той стига до немислими крайности на екран с една от актрисите си.
Когато продуцент го принуждава да режисира филм по книгата Историята на О – нещо, което върви против убежденията му, Ходоровски предпочита да загуби правата върху шедьоврите си за 30 години и да избяга в чужбина пред това до отстъпи.
…
Алехандро Ходоровски е роден в семейство на украински евреи в Чили, където израства нещастен, дистанциран и затворен в себе си, с книгите като единствен прозорец към света.
…
Мир и любов не са думи, познати в света му.
Затова и при първа възможност той бяга в Париж и става част от театралната сцена, със странични гигове като клоунада и пантомима. През 1957 режисира първата си късометражка по новела на Томас Ман, а в началото на 60-те вече е част от мексиканските анархисти като създател на движението Panic Movement. Някъде там изгражда неподражаемия си и неподлежащ на описание стил.
От позицията на времето, за кариера от над 60 години Алехандро Ходоровски няма и 10 режисьорски кредита. Не това е изумителното обаче – предвид тематиката и изразните средства на филмите му учудващо е, че е успял да снима дори тези.
ХОДОРОВСКИ - чилийско-френски писател, актьор, режисьор и философ, известен с многостранните си таланти и крайната си ексцентричност.
Кроме того, он — спиритуалист, придерживающийся течений нью-эйдж и дзэн[3], и один из ведущих мировых исследователей Таро. С конца 1990-х годов большое внимание уделял разработке психотерапевтической методики под названием «психомагия», нацеленной на излечение от психологических травм, полученных на ранних стадиях жизни.
На кинофестивала в Ситджес 2006: награда за цялостно творчество „Машина на времето“
Съосновател, през 1962-ра, заедно с Фернандо Арабал и Ролан Топор на т.нар. „паническо движение“ (от „пан“ като „всичко“ и бог Пан, „който винаги се проявява чрез трите свои свойства: ужас, смях и симултанност“).
Путь Таро. Старшие арканы.
Путь Таро. Продвинутый уровень. От авторов: "Больше 40 лет Алехандро Ходоровски исследовал разнообразные аспекты Таро посредством раскладов, уроков, обсуждений и открытий. Чтобы выполнить эту работу в полном объеме, нам пришлось создать десятки тысяч страниц, каждая из которых была бы в равной степени эмоциональной, неорганизованной, а также затрагивала бы различные аспекты этого искусства, которое невозможно запереть в жесткую структуру.
Поскольку это с самого начала невозможно, и мы должны были каким-то образом составить всего лишь одну книгу, то Алехандро и я приняли решение представить Таро через разнообразие перспектив, которые сделают эту книгу одинаково полезной как для новичка, так и для опытного Таролога.
Поэтому все части этой книги включают в себя предисловие, написанное от первого лица - лица Алехандро.
Нашей главной заботой было стремление передать ту пластичность системы Таро, которая является одновременно легкой и глубокой, линейной и многомерной, игривой и сложной структурой. И ее невозможно ограничить какой то одной сферой, она предоставляет бесчисленные возможности." Год издания: 2017
Том 2. Продвинутый уровень. Алехандро Ходоровски, начавший исследовать Таро еще в начале 1950-х, раскрывает его как нечто гораздо большее, чем просто инструмент для предсказания. Таро - это прежде всего мощный инструмент самопознания, представляющий структуру души.
Путь Таро показывает, что вся колода структурирована как храм или мандала, одновременно и образ мира, и изображение божественного. Авторы используют священное искусство оригинального Марсельского Таро, созданного во времена религиозной нетерпимости XI века, чтобы восстановить связь с корнями западной эзотерической мудрости Таро. Они объясняют, что Таро - это "номадический собор", части которого - 78 карт или "арканов" - следует всегда рассматривать, осознавая всю структуру в целом. Это понимание важно для полного постижения герметического символизма Таро.
Авторы исследуют тайные связи, стоящие за иерархией карт, и соответствия между мастями и человеческими энергиями. Ходоровски и Коста выводят искусство гадания на Таро на невозможную раньше глубину. Год издания: 2018
Няма коментари:
Публикуване на коментар